Som anlægsgartner med stor firma, hvad gør du så?

Overskriften til denne artikel kan lede op til, at vi skal til at belyse mange delområder med det at være anlægsgartner og have et voksende firma, men vi har trods alt kun begrænset plads at gøre godt med at skrive her – samt vi gerne vil holde på ding opmærksomhed, så du ikke løber sur i det.

Så vi vil faktisk helt lavpraktisk komme ind på, hvor mange afdelinger i ens firma man skal ansætte og/eller gøre brug af, hvis man vil i den rigtige retning, hvilket selvfølgelig også drejer sig om at have de rette medarbejder.

Den sidste del må du selv finde frem til, der kan vi ikke komme med nogle konkrete bud, men vi kan godt gøre vores eksempel endnu mere konkret ved at tage fat i en bestemt eksempel såsom ved anlægsgartner i Ringkøbing.

Man har måske store drømme med dette firma, som man gerne vil se vokse, få flere og endnu mere tilfredse kunder ind, om man ved, at ens firma har de bedste anlægsgartnere og laver de bedste produkter til de bedste priser.

Men langsomt mister man også overblikket, så man selv skal stå for regnskab, skaffe kunder, lave aflønninger, reklamer med videre.

Hvis man så som chef ikke skal dø ned med stress eller bare i det mindste have lidt fritid, så er man nødt til at overdrage nogle af de opgaver til andre professionelle mennesker, som man så kan ansætte.

Dette er ikke et tab af kontrol, da man jo selv har alle disse mennesker til prøve, samtale og læser deres ansøgninger igennem.

Men så er det op til dig at afgøre, hvor mange afdelinger du egentlig har brug for:

– Regnskab
– Marketing
– PR
– Sekretariat
– Flere?

Man behøver jo ikke have alt, og man kan slå nogle afdelinger sammen; nogle kan man udlicitere og andet kan man få ordnet freelance af andre.

Det er med at prøve sig frem, og man kan oprette og lukke afdelinger igen, som man lyster.

Related posts